Omschrijving
== GRONINGEN ZUID OP LAAN CORPUS DEN HOORN == PROMINENTE LOCATIE NABIJ A-7 EN A-28 == GELEGEN AAN DE RAND VAN HET MARTINI ZIEKENHUIS == VOLDOENDE PP == CIRCA 561,5 M² V.V.O. KANTOOR-/PRAKTIJKRUIMTE == HUUR VRIJ VAN BTW MOGELIJK ==Laan Corpus den Hoorn 102, 9728 JR te Groningen.
Zeer nette kantoor/praktijkruimte in het gebouwcomplex “Den Hoorn” in de wijk Corpus den...
Lees meer
Kenmerken
Soort Object Kantoorruimte Totale oppervlakte 2994 m² In units vanaf 400 m² Aantal lagen 3Lees meer
Omschrijving
English translation below
== GRONINGEN ZUID OP LAAN CORPUS DEN HOORN == PROMINENTE LOCATIE NABIJ A-7 EN A-28 == GELEGEN AAN DE RAND VAN HET MARTINI ZIEKENHUIS == VOLDOENDE PP == CIRCA 561,5 M² V.V.O. KANTOOR-/PRAKTIJKRUIMTE == HUUR VRIJ VAN BTW MOGELIJK ==Laan Corpus den Hoorn 102, 9728 JR te Groningen.
Zeer nette kantoor/praktijkruimte in het gebouwcomplex “Den Hoorn” in de wijk Corpus den Hoorn aan de zuidkant van de stad Groningen gelegen pal naast het Martiniziekenhuis. De op en afritten van en naar de A28 richting Assen/Zwolle en de A7 richting Drachten/Amsterdam bevinden zich op slechts een paar autominuten afstand.
Thans is nog beschikbaar een vleugel met zeer nette kantoor c.q. praktijkruimte van totaal circa 561,51 m² v.v.o. gelegen op de 3e (bovenste) verdieping. De vleugel beschikt over een eigen hal met wachtruimte en receptieruimte. Verder een gangzone met 14 kantoor c.q. praktijkruimte units van verschillende grootte. De vloeren en wanden zijn keurig afgewerkt en het geheel is voorzien van een systeemplafond met geïntegreerde inbouwverlichting.
De hoofdentree is in een groot en indrukwekkend carrévormig Atrium. Met zowel een lift als een trap naar de 3 e verdieping. Het gebouw is aan de hedendaagse eisen aangepast alsmede in de loop van de jaren verder gemoderniseerd. Er bevinden zich ruim voldoende parkeerplaatsen op het eigen afgesloten parkeerterrein.
Thans is er nog één vleugel in dit bouwdeel beschikbaar van circa 561,51 m² v.v.o.
3e verdieping circa 561,51 m² v.v.o. + circa 10 parkeerplaatsen
Het opgegeven v.v.o. metrage is indicatief. Er kunnen geen derhalve geen rechten aan worden ontleend noch kan er sprake zijn van enige verrekening achteraf.
LOCATIE:
Gelegen aan de zuidkant van Groningen. Zowel per auto als openbaar vervoer is het gebouw zeer goed bereikbaar, mede gezien de directe nabijheid van het Martini ziekenhuis. Het kantorencomplex is gelegen tussen de A-28 richting Assen/Zwolle en A-7 richting Drachten/Amsterdam.
BEREIKBAARHEID:
Per openbaar vervoer: Doordat het object is gelegen pal tegenover het martiniziekenhuis heeft het een zeer goede aansluiting met het openbaar vervoer. Een bushalte bevindt zich recht tegenover het object. De bushalte van de Q-liner bij de A-28 bevindt zich op loopafstand.
Per auto: Het object is zeer goed bereikbaar per auto. Het ligt nabij de op en afrit van en naar de A-28. Vanaf de richting Assen/Zwolle hoeft u dus niet over of langs het Julianaplein.
PARKEREN:
Er bevinden zich circa 320 parkeerplaatsen op eigen terrein welke is voorzien van een aantal slagbomen voorzien van een kaartlezer en intercom toegangssysteem. De parkeernorm bedraagt circa 1:49.
OPLEVERINGSNIVEAU:
Het gehuurde wordt in de huidige staat opgeleverd. Verhuurder is bereid mee te denken in een opleveringsniveau op maat!
HUURPRIJS KANTOORRUIMTE:
€ 125,- per m² v.v.o. per jaar, te vermeerderen met servicekosten en BTW.
HUURPRIJS PARKEERPLAATSEN:
€ 350,- per buitenparkeerplaats per jaar te vermeerderen met BTW.
BTW:
Huur vrij van BTW is mogelijk! De huurprijs wordt dan vermeerderd met 5% opslag over de huur t.b.v. de BTW- compensatie. Over de servicekosten (indien van toepassing) is altijd de wettelijke BTW verschuldigd.
SERVICEKOSTEN:
Het verrekenbaar voorschotbedrag servicekosten ten behoeve van de door verhuurder te verzorgen leveringen en diensten bedraagt € 30,- per m² v.v.o. per jaar te vermeerderen met BTW. De servicekosten worden op voorschotbasis voldaan. Verrekening vindt jaarlijks plaats op basis van werkelijk gemaakte kosten. Verhuurder behoudt zich het recht voor, genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de service kosten dienovereenkomstig te wijzigen.
LEVERINGEN EN DIENSTEN:
Als door of vanwege verhuurder te verzorgen bijkomende leveringen en diensten (inclusief BTW) worden o.a. geleverd (voor zover aanwezig en van toepassing in het object):
• Gas, Water en elektraverbruik, inclusief vastrecht, individueel en algemene ruimten;
• Gebruikersheffingen en Gemeentelijke belastingen etc.;
• Onderhoud, inspecties en periodieke keuringen en controle van technische installaties;
• Verlichting algemene ruimten en buitenverlichting;
• Schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten;
• Verzorging van afvoer van huisvuil, containerhuur e.d.;
• Onderhoud en schoonmaak buitenterrein, groenvoorziening en gladheidsbestrijding;
• Schoonmaak en onderhoud buitenzonwering;
• Assurantiepremie binnen en buitenbeglazing;
• Centrale afvalverwijdering (huisvuil en oud papier), containerhuur e.d.;
• De betaling van lonen, beheerskosten, belastingen en sociale lasten van personeel dat (mede) ten behoeve van het gehuurde in dienst is van verhuurder;
• Alarm en opvolging;
• Administratiekosten van 5% over de totale kosten van leveringen en diensten en speciale voorzieningen.
HUURTERMIJN:
De huurtermijn en aansluitende verlengingstermijnen gaat in overleg.
WEDERZIJDSE OPZEGTERMIJN:
Een wederzijdse opzegtermijn van gaat in overleg.
BETAALTERMIJN:
Huur en servicekosten dienen per maand of kwartaal bij vooruitbetaling te worden voldaan, inclusief en de verschuldigde BTW over de huur en servicekosten.
ZEKERHEIDSSTELLING:
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een bedrag gelijk aan 3 (drie) maanden betalingsverplichting inclusief BTW.
INDEXERING:
Jaarlijks voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum op basis van het CPI- alle bestedingen afgegeven door het CBS (2015=100).
HUUROVEREENKOMST:
Standaard model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ), welke gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM), aangevuld met van toepassing zijnde bijzondere bepalingen.
GEBRUIK EN BESTEMMING:
Huurder is zelf verantwoordelijk dat haar voorgenomen gebruik in overeenstemming is met het vigerende bestemmingsplan. Meer informatie is hierover te verkrijgen bij de dienst Ro/EZ van de gemeente Groningen aan het Harm Buiterplein 1 (Europapark). Tel: 050 – 367 81 11 en www.bestemmingsplannen.groningen.nl
ENERGIELABEL:
Dit bouwdeel beschikt over een Energielabel C.
Voor meer informatie of een bezichtiging neem graag contact met ons op. Wij geven u graag een rondleiding!
BOEKENRODE bedrijfsmakelaars & taxateurs
Vestigingen in: Groningen - Assen - Zwolle
Boekenrode is een full service makelaarskantoor op het gebied van Bedrijfshuisvesting, Woningen, Beleggingen, Ontwikkeling en Taxaties.
Bezoekadres: “Schnitgerhuys” Ubbo Emmiussingel 19 te Groningen.
Tel: 050 – 76 76 690
Uw dienstverleners in Bedrijfshuisvesting
DISCLAIMER:
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op internetsites, verveelvoudiging op welke andere wijze dan ook van deze inhoud, waaronder zowel tekst als foto’s, en/of commercieel gebruik is niet toegestaan. Aan de inhoud van deze en overige informatie alsmede eventuele bijlagen kunnen nimmer rechten worden ontleend. Onzerzijds wordt echter geen enkele aansprakelijkheid aanvaard voor enige onvolledigheid, onjuistheid of anderszins, dan wel de gevolgen daarvan. Alle opgegeven maten en oppervlakten zijn indicatief. Deze informatie is onder voorbehoud definitieve goedkeuring opdrachtgever/eigenaar.
= GRONINGEN SOUTH ON LAAN CORPUS DEN HOORN == PROMINENT LOCATION NEAR A-7 AND A-28 == LOCATED ON THE EDGE OF THE MARTINI HOSPITAL == SUFFICIENT PP == CIRCA 561.5 M² V.V.O. OFFICE / PRACTICE ROOM == RENT FREE OF VAT POSSIBLE ==
Laan Corpus den Hoorn 102, 9728 JR in Groningen.
Very neat office / practice space in the building complex “Den Hoorn” in the Corpus den Hoorn district on the south side of the city of Groningen, located right next to the Martini Hospital. The on and off exits to and from the A28 towards Assen / Zwolle and the A7 towards Drachten / Amsterdam are only a few minutes away by car.
A wing with a very neat office or practice space of approximately 561.51 m² v.v.o.located on the 3rd (top) floor. The wing has its own hall with waiting room and reception area. Furthermore, a corridor zone with 14 office or practice space units of different sizes. The floors and walls are neatly finished and the whole has a system ceiling with integrated recessed lighting.
The main entrance is in a large and impressive square-shaped Atrium. With both an elevator and a staircase to the 3rd floor. The building has been adapted to contemporary requirements and has been further modernized over the years. There are ample parking spaces in the private closed parking lot.
Currently there is still one wing available in this building section of approximately 561.51 m² v.v.o.
3rd floor approximately 561.51 m² v.v.o.+ approximately 10 parking spaces
The specified square footage is indicative. Therefore, no rights can be derived from it, nor can there be any settlement afterwards
LOCATION:
Located on the south side of Groningen. The building is easily accessible by car and public transport, partly due to the immediate vicinity of the Martini hospital. The office complex is located between the A-28 towards Assen / Zwolle and A-7 towards Drachten / Amsterdam.
ACCESSIBILITY:
By public transport: Because the property is located directly opposite the martini hospital, it has a very good connection with public transport. A bus stop is right in front of the object. The Q-liner bus stop at the A-28 is within walking distance.
By car: The object is easily accessible by car. It is located near the entrance and exit to and from the A-28. From the direction of Assen / Zwolle you do not have to cross or pass Julianaplein.
PARKING:
There are approximately 320 parking spaces on site, which is equipped with a number of barriers with a card reader and intercom access system. The parking standard is approximately 1:49.
DELIVERY LEVEL:
The rented property will be delivered in its current state. The landlord is willing to contribute ideas to a tailor-made delivery level!
RENTAL PRICE OFFICE SPACE:
€ 125 per m² l.f.a. per year, to be increased with service charges and VAT.
RENTAL PRICE PARKING SPACES:
€ 350 per outdoor parking space per year, excluding VAT.
VAT:
Rent free of VAT is possible! The rent will then be increased by a 5% surcharge on the rent for the purpose of VAT compensation. The statutory VAT is always payable on the service costs (if applicable).
SERVICE FEE:
The deductible advance payment for service costs for the supplies and services to be provided by the lessor is € 30 per m² l.f.a. per year to be increased with VAT. The service costs are paid on an advance basis. Settlement takes place annually on the basis of actual costs incurred. The lessor reserves the right to expand or reduce the aforementioned supplies and services and special facilities and to change the share in the service costs to be paid by the tenant accordingly.
DELIVERIES AND SERVICES:
If additional deliveries and services (including VAT) to be provided by or on behalf of the lessor are, among other things, delivered (insofar as available and applicable in the object):
• Gas, Water and electricity consumption, including standing charges, individual and general areas;
• User levies and Municipal taxes etc .;
• Maintenance, inspections and periodic inspections and checks of technical installations;
• Lighting of general areas and outdoor lighting;
• Cleaning costs of the common areas;
• Taking care of the removal of household waste, container rental, etc.;
• Maintenance and cleaning of the outdoor area, landscaping and anti-icing;
• Cleaning and maintenance of exterior sun blinds;
• Insurance premium inside and outside glazing;
• Central waste disposal (household waste and old paper), container rental, etc.
• The payment of wages, management costs, taxes and social security contributions of personnel who are (partly) employed by the lessor on behalf of the rented property;
• Alarm and follow-up;
• Administration costs of 5% of the total costs of supplies and services and special facilities.
RENTAL PERIOD:
The rental period and subsequent extension periods are in consultation.
MUTUAL NOTICE PERIOD:
A mutual notice period is in agreement.
PAYMENT TERM:
Rent and service costs must be paid in advance per month or quarter, including and the VAT owed on the rent and service costs.
INDEXATION:
Annually for the first time 1 (one) year after the rental commencement date on the basis of the CPI - all expenditures issued by Statistics Netherlands (2015 = 100).
RENTAL AGREEMENT:
Standard model of the Real Estate Council (ROZ), which is used by the Dutch Association of Estate Agents (NVM), supplemented with applicable special provisions.
USE AND DESTINATION:
The tenant is responsible for ensuring that its intended use is in accordance with the current zoning plan. More information about this can be obtained from the Ro / EZ service of the municipality of Groningen at Harm Buiterplein 1 (Europapark). Tel: 050 - 367 81 11 and www.bestemmingsplan.groningen.nl
ENERGY LABEL:
This building part has an Energy label C.
For more information or a viewing please contact us. We are happy to give you a tour!
BOOKRODE business brokers & appraisers
Offices in: Groningen - Assen - Zwolle
Boekenrode is a full service real estate agency in the field of Business Housing, Homes, Investments, Development and Appraisals.
Visiting address: “Schnitgerhuys” Ubbo Emmiussingel 19 in Groningen.
Tel: 050 - 76 76 690
Your service providers in Business accommodation
DISCLAIMER:
Full or partial takeover, placement on internet sites, reproduction in any other way of this content, including both text and photos, and / or commercial use is not permitted. No rights can be derived from the content of this and other information as well as any attachments. However, on our part, no liability is accepted for any incompleteness, inaccuracy or otherwise, or the consequences thereof. All specified sizes and surfaces are indicative. This information is subject to final approval by the client/owner.
Laan Corpus den Hoorn 102, 9728 JR in Groningen.
Very neat office / practice space in the building complex “Den Hoorn” in the Corpus den Hoorn district on the south side of the city of Groningen, located right next to the Martini Hospital. The on and off exits to and from the A28 towards Assen / Zwolle and the A7 towards Drachten / Amsterdam are only a few minutes away by car.
A wing with a very neat office or practice space of approximately 561.51 m² v.v.o.located on the 3rd (top) floor. The wing has its own hall with waiting room and reception area. Furthermore, a corridor zone with 14 office or practice space units of different sizes. The floors and walls are neatly finished and the whole has a system ceiling with integrated recessed lighting.
The main entrance is in a large and impressive square-shaped Atrium. With both an elevator and a staircase to the 3rd floor. The building has been adapted to contemporary requirements and has been further modernized over the years. There are ample parking spaces in the private closed parking lot.
Currently there is still one wing available in this building section of approximately 561.51 m² v.v.o.
3rd floor approximately 561.51 m² v.v.o.+ approximately 10 parking spaces
The specified square footage is indicative. Therefore, no rights can be derived from it, nor can there be any settlement afterwards
LOCATION:
Located on the south side of Groningen. The building is easily accessible by car and public transport, partly due to the immediate vicinity of the Martini hospital. The office complex is located between the A-28 towards Assen / Zwolle and A-7 towards Drachten / Amsterdam.
ACCESSIBILITY:
By public transport: Because the property is located directly opposite the martini hospital, it has a very good connection with public transport. A bus stop is right in front of the object. The Q-liner bus stop at the A-28 is within walking distance.
By car: The object is easily accessible by car. It is located near the entrance and exit to and from the A-28. From the direction of Assen / Zwolle you do not have to cross or pass Julianaplein.
PARKING:
There are approximately 320 parking spaces on site, which is equipped with a number of barriers with a card reader and intercom access system. The parking standard is approximately 1:49.
DELIVERY LEVEL:
The rented property will be delivered in its current state. The landlord is willing to contribute ideas to a tailor-made delivery level!
RENTAL PRICE OFFICE SPACE:
€ 125 per m² l.f.a. per year, to be increased with service charges and VAT.
RENTAL PRICE PARKING SPACES:
€ 350 per outdoor parking space per year, excluding VAT.
VAT:
Rent free of VAT is possible! The rent will then be increased by a 5% surcharge on the rent for the purpose of VAT compensation. The statutory VAT is always payable on the service costs (if applicable).
SERVICE FEE:
The deductible advance payment for service costs for the supplies and services to be provided by the lessor is € 30 per m² l.f.a. per year to be increased with VAT. The service costs are paid on an advance basis. Settlement takes place annually on the basis of actual costs incurred. The lessor reserves the right to expand or reduce the aforementioned supplies and services and special facilities and to change the share in the service costs to be paid by the tenant accordingly.
DELIVERIES AND SERVICES:
If additional deliveries and services (including VAT) to be provided by or on behalf of the lessor are, among other things, delivered (insofar as available and applicable in the object):
• Gas, Water and electricity consumption, including standing charges, individual and general areas;
• User levies and Municipal taxes etc .;
• Maintenance, inspections and periodic inspections and checks of technical installations;
• Lighting of general areas and outdoor lighting;
• Cleaning costs of the common areas;
• Taking care of the removal of household waste, container rental, etc.;
• Maintenance and cleaning of the outdoor area, landscaping and anti-icing;
• Cleaning and maintenance of exterior sun blinds;
• Insurance premium inside and outside glazing;
• Central waste disposal (household waste and old paper), container rental, etc.
• The payment of wages, management costs, taxes and social security contributions of personnel who are (partly) employed by the lessor on behalf of the rented property;
• Alarm and follow-up;
• Administration costs of 5% of the total costs of supplies and services and special facilities.
RENTAL PERIOD:
The rental period and subsequent extension periods are in consultation.
MUTUAL NOTICE PERIOD:
A mutual notice period is in agreement.
PAYMENT TERM:
Rent and service costs must be paid in advance per month or quarter, including and the VAT owed on the rent and service costs.
INDEXATION:
Annually for the first time 1 (one) year after the rental commencement date on the basis of the CPI - all expenditures issued by Statistics Netherlands (2015 = 100).
RENTAL AGREEMENT:
Standard model of the Real Estate Council (ROZ), which is used by the Dutch Association of Estate Agents (NVM), supplemented with applicable special provisions.
USE AND DESTINATION:
The tenant is responsible for ensuring that its intended use is in accordance with the current zoning plan. More information about this can be obtained from the Ro / EZ service of the municipality of Groningen at Harm Buiterplein 1 (Europapark). Tel: 050 - 367 81 11 and www.bestemmingsplan.groningen.nl
ENERGY LABEL:
This building part has an Energy label C.
For more information or a viewing please contact us. We are happy to give you a tour!
BOOKRODE business brokers & appraisers
Offices in: Groningen - Assen - Zwolle
Boekenrode is a full service real estate agency in the field of Business Housing, Homes, Investments, Development and Appraisals.
Visiting address: “Schnitgerhuys” Ubbo Emmiussingel 19 in Groningen.
Tel: 050 - 76 76 690
Your service providers in Business accommodation
DISCLAIMER:
Full or partial takeover, placement on internet sites, reproduction in any other way of this content, including both text and photos, and / or commercial use is not permitted. No rights can be derived from the content of this and other information as well as any attachments. However, on our part, no liability is accepted for any incompleteness, inaccuracy or otherwise, or the consequences thereof. All specified sizes and surfaces are indicative. This information is subject to final approval by the client/owner.
Overdracht
Status
Beschikbaar
Huurprijs
€ 135,- per m² per jaar
Aanvaarding
in overleg
BTW van toepassing
ja
Servicekosten
€ 59,50 per m² per jaar
Bouwvorm
Bouwvorm
Bestaande bouw
Bouwjaar
1968
Bouwjaar toelichting
in 1998 gerevitaliseerd
Indeling
Soort Object
Kantoorruimte
Totale oppervlakte
2994 m²
Energie
Energieklasse
B
Energie einddatum
10-03-2033
Parkeergelegenheid
Parkeerpl. niet overdekt
320 parkeerplaats(en)
Prijs per parkeerplaats p/j
€ 350,- incl. BTW
Parkeerpl. overdekt
0 parkeerplaats(en)
Diversen
In units vanaf
400 m²
Aantal lagen
3
Woonruimte
Geen woonruimte aanwezig
Locatie
kantorenpark
Locatie toelichting
Gelegen op zichtlocatie aan laan corpus den Hoorn in Groningen- Zuid nabij A-28 en naast het Martinizekenhuis
Onderhoud binnen
Goed
Onderhoud buiten
Goed
Onderhoud buiten toel.
van binnen modern en strak afgewerkt!
Afstand tot snelwegafrit
op 500 m tot 1000 m
Afstand tot N.S. station
op 2000 m tot 3000 m
Afstand tot winkelvoorz.
op 1500 m tot 2000 m
- Hoofdfunctie
- Kantoorruimte
- Oppervlakte
- 2994 m²
- In units vanaf
- 400 m²
- Verdiepingen
- 4
- Voorzieningen
- Inbouwarmaturen, liften, te openen ramen, toilet, pantry
- Meetcertificaat aanwezig
- Ja
- Turnkey
- Ja
U kunt de brochure
hier downloaden
Contact
Gebruik het onderstaande formulier om contact met ons op te nemen.